Wielkie bitwy - jak się bawią inni...
#1
W związku z zakupem CM BS (którą to grą jestem na razie bardzo mile zaskoczony) postanowiłem przygotować kolejną Wielką Bitwę tym razem o konflikcie na Ukrainie..

Szukając materiałów natrafiłem na bardzo ciekawą rozgrywkę na innym forum..
Koledzy imponują rozmachem, szczegółową sprawozdawczością oraz bardzo ładną oprawą graficzną jak i ciekawą fabułą ..

Ogólne założenia są tutaj:
https://eufigames.com/forum/threads/wg-c...min.18445/

Sprawozdania po rozegranych turach wyglądają tak:
https://eufigames.com/forum/threads/wg-c...ura.18530/

Bitwy koledzy toczą na takiej grze:
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=22376

Muszę przyznać że jestem pod wrażeniem... i pracuję nad tym aby i na naszym forum zorganizować już nawet nie Wielką Bitwę ale prawdziwą wojnę ... Na razie na forum posiadanie CM BS deklarują Seba, Traun i Mirek miło by było aby jeszcze jacyś inni gracze zgłosili swoją chęć rozgrywki.

W planach mam odejście od starych zasad WB i rozgrywanie całej wojny na trochę innych zasadach... ale o tym już w innym dziale...
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#2
Traunie - czekamy na szczegóły bo czuję że będzie to coś wielkiego!
  Odpowiedz
#3
(10-03-2016, 19:49)seba200 napisał(a): Traunie - czekamy na szczegóły bo czuję że będzie to coś wielkiego!

Proszę bardzo. Moja wizja jak mogło by wyglądać WB UKRAINA.





Proszę o uwagi i komentarze...
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#4
Myślałem że będzie 3cia strona konfliktu jako NATO czyt. Amerykanie czego jeszcze nigdy nie było, no ale nie moja piaskownica.
Pomysł z ekonomią zajebisty podobny do TW i oczywiście wchodzę w to. Ale tym razem nie powiem żeby wybór strony był mi obojętnyUśmiech i preferuje tym razem ruskich.
To czekam na resztę kolegów co by zebrała się większa ekipa.
  Odpowiedz
#5
@ Traun - świetny pomysł. Parę rzeczy trzeba jeszcze omówić i dopracować ale idea super! Na stracie opracowałbym limity wielkości jednostek (GB) max i min, zasady tworzenia nowych armii (np uzbieranie konkretnej ilości "waluty") oraz mocno zastanowił nad zbalansowaniem dochodów obwodów - tak aby gracze po stronie separatystów nie byli pokrzywdzeni (może jakieś wsparcie od Matuszki Rosji?)

Misje dywersyjne - niech to będzie kilka budynków do wysadzenia (2-3, Urząd Skarbowy, ZUS (już widzę te tłumy chętnych) centrum łączności, zakłady zbrojeniowe itp.) do obrony a uszkodzenie któregokolwiek z nich niech spowoduje jakiś ujemny modyfikator dla obrońcy.

Chętnie pomogę przy tworzeniu zasad.
  Odpowiedz
#6
(20-04-2016, 15:50)Snols napisał(a): 1 Na stracie opracowałbym limity wielkości jednostek (GB) max i min,
2 zasady tworzenia nowych armii (np uzbieranie konkretnej ilości "waluty")
3 zastanowił nad zbalansowaniem dochodów obwodów - tak aby gracze po stronie separatystów nie byli pokrzywdzeni (może jakieś wsparcie od Matuszki Rosji?)



4 Chętnie pomogę przy tworzeniu zasad.

odp 1 - Proponowałem min 3000 max 6000 ale może być np min 4000 max 8000 pkt...
odp 2 - Wiadomo za kasę i albo rozwój armii którą już mamy albo kupno kolejnej jednostki podstawowej;
odp 3 - Zamieszczam mapkę tam wyraźnie widać że PKB regionów proseparatystycznych jest wyraźnie większe niż proukrainskich za to jest ich na starcie oczywiście mniej;

[Obrazek: 635316233680350000.png]

Odp 4 - A ja jestem otwarty na sugestię i pomoc przy organizacji...
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz
#7
Trochę się zaniepokoiłem przez legendę na grafice - "Linie rozbiorowe... dla Polski" Tylko czekać jak ktoś to wyśle do Faktu i już widzę te nagłówki "Najlepsi stratedzy RP planują przyłączenie Wschodnich Ziem Utraconych" Uśmiech

A jaki masz plan przełożenie PKB na punkty w CM? Ile będzie warta kompania piechoty a ile BWP czy czołg? Nad tym trzeba by się zastanowić.
Domyślam się że armie (nie zwiadowcy) będą wkraczać do jakiejś prowincji (obwodu) jak w TotalWar i w następnej turze kasa płynie do skarbca

Ramy czasowe - czy jedna tura to doba czy jakiś przedział h? Proponowałbym 8h tury, a wpływy do kasy liczyć dziennie (od pierwszego pełnego dnia lub procentowo za jego część) po pierwszej turze każdego dnia. Po podliczeniu kasy a przed drugą turą zakupy nowego sprzętu. Pytanie gdzie pojawia się sprzęt? Czy przyłączany jest automatycznie do GB czy ma np opóźnienie wynikające z odległości od stolicy/fabryki/czegokolwiek-co-go-tworzy. Nie wprowadzałbym jak w jakiejś poprzedniej WB małych ikonek uzupełnień i kar czasowych na przyłączenie do GB tylko np - GB jest oddalona od fabryki/koszar etc o 2 prowincje - za dwie tury dostaje nowe pododdziały i może nimi walczyć - w arkuszu GB zrobić jakiś licznik uzupełnień.

Nie mam BlackSea więc nie wiem co ile kosztuje ale jak koszty są podobne to 8k punktów to kupa jednostek. Myśląc kategoriami RT wydaje mi się optymalne 3-5k pkt na gb
  Odpowiedz
#8
Snols - to byłby świetny sposób na rozreklamowanie ligi Duży uśmiechD

Fajnie, WB zaczyna nabierać kształtu tak więc faktycznie trzeba kupić CM:BS, aby odzyskać Lwów lub bronić Ługańska/Doniecka przed Kijowskimi matrioszkami Waszyngtonu.
 http://steamfactory.pl - sklep z koszulkami, z możliwością zamówienia własnych nadruków.

 CMBO CMBB CMAK CMRT CMFB CMFI Ultimate General: Gettysburg   War in the East
  Odpowiedz
#9
(22-04-2016, 12:55)Snols napisał(a): 1 -A jaki masz plan przełożenie PKB na punkty w CM?
2- Ile będzie warta kompania piechoty a ile BWP czy czołg?
3 - Domyślam się że armie (nie zwiadowcy) będą wkraczać do jakiejś prowincji (obwodu) jak w TotalWar i w następnej turze kasa płynie do skarbca

4 - Ramy czasowe - czy jedna tura to doba czy jakiś przedział h? Proponowałbym 8h tury, a wpływy do kasy liczyć dziennie (od pierwszego pełnego dnia lub procentowo za jego część) po pierwszej turze każdego dnia. Po podliczeniu kasy a przed drugą turą zakupy nowego sprzętu.
5 - Pytanie gdzie pojawia się sprzęt?  Czy przyłączany jest automatycznie do GB czy ma np opóźnienie wynikające z odległości od stolicy/fabryki/czegokolwiek-co-go-tworzy.
6 - w arkuszu GB zrobić jakiś licznik uzupełnień.

7 - Nie mam BlackSea więc nie wiem co ile kosztuje ale jak koszty są podobne to 8k punktów to kupa jednostek. Myśląc kategoriami RT wydaje mi się optymalne 3-5k pkt na gb

1- prosty - Cała Ukraina 10000 pkt więc skoro okrąg Kijowski ma 3,97% PKB to będzie na Turę generował 397 pkt.. itd np Doniecki ma 12,38% to przekłada się na 1238 pkt..

2- Zakupy robimy po prostu za ceny z gry (jednostki podstawowe kupię wam ja) wy będziecie je tylko rozwijać....

3- Tak jak pisałem region trzeba opanować i kontrolować zadowolenie w nim czy to przez obecność armii czy też kupowanie zadowolenia mieszkańców (np 100 pkt-10% zadowolenia);

4- Jedna tura to raczej tydzień ale to jeszcze do dogadania (bitwy nocne na wyraźne życzenie atakującego - choć wolałbym ich unikać);

5- Sprzęt będzie się pojawiał od razu w jednostkach np po czasie karencji (czyli np kupujemy nowy lub wymieniamy stary na lepszy i np po jednej turze lub dwóch mamy ten sprzęt w jednostkach). Nowo utworzone jednostki startują z Kijowa u Ukraińców i Donbasu u separatystów. Amerykanie wkraczają w Lwowskim a Ruscy oczywiście na Krymie...

6 - nie ma uzupełnień jako takich co sobie kupicie to macie..

7- Przykładowe koszty pojazdów:
UKR
BTR-70     - 79
BMP-2       - 214
BTR-4M      -178
T-64BV     - 280
BM-Bułat     -320
BM - Opłot -437

USA
Streyker - 167-270
Bradley - 299-320
Abrams - 579

ROS
BTR-80 -102
BMP-2  - 214
BMP-2M - 280
BMP-3     -231-280
T-72 B3  - 390
T-90A - 424
T-90AM - 458
CMBN CMFI CMRT CMBS
  Odpowiedz


Skocz do: