Armchair CMx2 - Poradnik taktyki do nowych Combat Mission
#1
Wideo 
Armchair CMx2 tactics czyli najgenialniejszy poradnik taktyki do nowych Cm-ów. Gorąco polecam!!!

Część 1
https://www.youtube.com/watch?v=OZ6dDlqye9Q

Część 2
https://www.youtube.com/watch?v=zHm6FDh1738

Część 3
https://www.youtube.com/watch?v=HI4MNt-BtBM

Część 4
https://www.youtube.com/watch?v=fQgFnIW3VtE

Część 5
https://www.youtube.com/watch?v=XFc6ge53jZQ

Część 6
https://www.youtube.com/watch?v=zvoKNVDNtVI
CMBO CMBB CMAK CMBN CMFI CMRT CMFB
  Odpowiedz
#2
Wideo 
Od siebie dorzuciłbym jeszcze poniższą serię. Jest cały czas w trakcie rozwijania i będą dodawane nowe tematy. W szczególności bardzo fajna jest analiza poszczególnych drużyn, ich plusów i minusów oraz jak najlepiej je rozdzielać.

1. https://www.youtube.com/watch?v=oZaFn-1c...ICUzTrTKek

2. https://www.youtube.com/watch?v=AEBSr_zp...ICUzTrTKek

3. https://www.youtube.com/watch?v=kcALUU50...ICUzTrTKek

4. https://www.youtube.com/watch?v=lc0tpu9D...k&index=12
  Odpowiedz
#3
Ja tylko przypomnę że używanie ikonki [Obrazek: video.png] czyni filmiki widocznymi w postach Uśmiech
 CMBN CMFI CMRT Ultimate General: Gettysburg War in the East
  Odpowiedz
#4
Żarówka 
Może by ten wątek gdzieś przykleić co by na wierzchu był. A nuż, widelec się jacyś nowi gracze pojawią  Cwaniak 

Dodam jeszcze fajny link który w innym poście podesłał mirekm:
http://battledrill.blogspot.com/ 

i Wally:
https://youtu.be/8rgt4ngULlY
CMBS CMBN CMRT Ultimate General: Gettysburg
  Odpowiedz
#5
Ok, podwieszam tylko pozwolę sobie zmienić tytuł wątku żeby było od razu wiadomo o co chodzi
 CMBN CMFI CMRT Ultimate General: Gettysburg War in the East
  Odpowiedz
#6
Wszystko to prosto i logicznie wygląda na tych filmikach, ale trzeba samemu zagrać kilka razy żeby wiedzieć jak to wygląda w praktyce. Tam już tak prosto nie jest szczególnie jak ktoś zacznie strzelać do naszych wojaków. Z takich podstawowych rzeczy które przychodzą mi do głowy to:
  • pilnować zakresu dowodzenia, bo ci bez kontaktu z dowódcą bardzo szybko panikują od byle wystrzału.
  • nie biegać zaraz po całej mapie, zmęczeni już nie pobiegną oraz gorzej strzelają, a wyczerpani poruszaja sie bardzo wolno.
  • drużyna czy jej część porusza się tak szybko jak jej najwolniejszy wojak. Wygląda to tak że najszypsi dotrą do waypointa i czekają na tego ostatniego żeby poruszać się dalej. Gorzej jak ten ostatni jest ranny i porusza się wolniej lub w skrajnych wypadkach się czołga.
  • żeby coś wykryć w terenie to trzeba czasu i spokoju, odrazu wszystkiego nie widać. Zasada jest prosta im się szybciej poruszamy tym mniej widzimy. Pomysł z wysyłaniem jeepa czy ciężarówki na oślep w przód wygląda kiepsko.
  • pamiętać że rozkazem ostrzału terenu można też zniszczyć wrogi pojazd lub go unieruchomić
  • amunicja też może się kiedyś skończy, dobrze mieć ciężarówkę z zaopatrzeniem
  • artyleria królową bitwy, odpowiednio użyta potrafi zadać ogromne straty wrogiej piechocie, żeby tego uniknąć nie grupować się na małym obszarze.
  • rozstawienie CKM w budynku trwa kilka minut
  • rozstawione działa można przesuwać na inne pozycje, oraz należy ustawiać je w terenie o dobrych własnościach maskujących za żywopłotem w wysokiej trawie, na poszyciu leśnym itp. Samo ustawienie pomiędzy drzewami ale na trawie czy gołej ziemi działa nie maskuje i widać je z daleka.
  • czołg stojący pod drzewami to nie jest dla niego dobra pozycja. Zdarza się tak że mimo zauważonej wrogiej jednostki nie otwiera ognia. Jest to spowodowane tym że w grze każdy wojak ma własne pole obserwacji i to co widzi np. kierowca nie koniecznie musi widzieć jego dowódca który siedzi wyżej i ma głowę miedzy gałęziami. To sam dotyczy piechoty, np cała drużyna stoi przy żywopłocie ale tylko jeden prowadzi ogień bo tylko on wyparzył wrogą jednostkę.
  • czołg poruszający sie z rozkazem slow porusza się z prędkością piechoty i jest słabo słyszalny.
  • rozkaz ruchu dla pojazdów szczególnie przez trudny teren( las, zarośla itp) należy dobrze sprawdzić. Jeżeli trasa trafi na teren nieprzejezdny dla pojazdu to komputer sam wyznacza sobie trasę, a to wygląda różnie.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#7
bardzo słuszne uwagi Uśmiech - gra jest niełatwa i wymaga sporo cwiczen by plynnie sobie pograc - ale potem jest spora satysfakcja i IMHO jest to najlepsza symulacja taktyczna z WWII - ja z braku czasu wole potyczki do wielkosci maks kompanii a jak czytam obecnie Dunkierkę - to takich akcji było w rzeczywistosci mnostwo - typu z 3 czolgami i plutonem piechoty zająć wioskę
  Odpowiedz
#8
czołg z rozkazem slow, także, jak mi się wydaje, celuje dużo skuteczniej, bo to ma "symulować" zatrzymywanie się na czas otwarcia ognia. Poprawcie mnie jeśli się mylę...
  Odpowiedz
#9
(10-03-2016, 16:11)TheTrooper napisał(a): czołg z rozkazem slow, także, jak mi się wydaje, celuje dużo skuteczniej, bo to ma "symulować" zatrzymywanie się na czas otwarcia ognia. Poprawcie mnie jeśli się mylę...

strzela celniej  bo jedzie wolno, ale sie nie zatrzymuje. Oczywiście celniej to znaczy tylko na małych odległościach potrafi coś trafić.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz
#10
Dwa nowe filmiki CM Tactics:
https://www.youtube.com/watch?v=DqddyM8tilU

https://www.youtube.com/watch?v=uRr1s__ubRY

Z tego co mówił autor to nowa seria i z czasem chyba będą kolejne.
CMBS CMBN CMRT Ultimate General: Gettysburg
  Odpowiedz
#11
Bardzo ciekawe spostrzeżenia przygotowana przez mirekm. Czy można gdzieś na forum dostać jeszcze tego typu taktyczne informacje - konkretne i bez owijania w bawełnę Uśmiech
CMBN
  Odpowiedz
#12
(17-09-2016, 20:06)zbymas napisał(a): Bardzo ciekawe spostrzeżenia przygotowana przez mirekm. Czy można gdzieś na forum dostać jeszcze tego typu taktyczne informacje - konkretne i bez owijania w bawełnę Uśmiech

Najlepiej to się zadać pytanie co konkretnie cię interesuje, to w miarę możliwości podpowiem, trudno wszystko opisać. W ostatnich grach przekonałem się że HQ powinno mieć kontakt ze swoimi podwładnymi, oraz że płonące pojazdy należy omijać szerokim łukiem. Taka sytuacja ciężarówka z działem 150 mm w trakcie wyładunku  została ostrzelana przez npl. Obsługa dział zaczęła już oddalać się od ciężarówki która się zapaliła, chwilę później nastąpiła eksplozja znajdującej się na niej amunicji. Efekt był taki że w promieni kilku metrów nikt nie przeżył. Tak na marginesie to gracze po stronie axis prawie wcale z tego działa nie korzystają, a to jest naprawdę potężna broń krótki filmik w dziale migawki z walk.

I jeszcze kilka uwaga do stylu gry większości graczy którzy popełnia w mojej ocenie podstawowy błąd który polega na szybkim zajęciu celów dotyczy to głównie bitew typu ME. Szybki desant do strefy i czekanie tylko na co ? Powiedzmy bitwa na 1,5 h a on po 10 min jest już w strefie, tylko że należ ją kontrolować na koniec bitwy, a nie na początku. Odpowiedź że łatwo się bronić niż atakować nie musi być prawdą. Znajdujemy się w jednym miejscu czyli  łatwiej  stać się celem ostrzału arty. czy  zostać okrążonym itp mamy mniejszą możliwość manewru. Po prostu stajemy się łatwym celem.
Kolejna sprawa to dowodzenie czołgami :
  • czołgi u moich przeciwników stoją w jednym miejscu tak długo aż jakieś podholowane działo czy inny czołg nie zrobi z nimi porządku. Należy pamiętać że wrogi czołg może być    wyeliminowany też w trakcie pośredniego ostrzału terenu, ten manewr stosuję nader często i ze sporym powodzeniem. Eliminacja czy to przez fizyczne zniszczenie lub uszkodzenie  działa czy gąsienicy jest bez większej różnicy wrogi czołg jest niezdolny do dalszej walki. 
  • wysyłanie ich do boju po jednym, jeżeli już decydujemy się zaatakować czy zapolować na wroga to trzeba zdecydowanego działania, a nie srania się. Dotyczy to szczególnie strony rosyjskiej, bo czołgów mamy więcej a tylko w pojedynkach 3:1 czy 2:1 z tygrysami/panterami mamy jakieś szanse.

Oczywiście te uwagi nie dotyczą wszystkich graczy, ale powiem że większości z którymi mam przyjemność grać. Takie to mam przemyślenia po kilku grach które obecnie toczę.
CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS
  Odpowiedz


Skocz do: