CMHQ
CM Engine 4 - Wersja do druku

+- CMHQ (http://cmhq.pl)
+-- Dział: Kategoria główna (http://cmhq.pl/dzial-1.html)
+--- Dział: Dyskusja ogólna (http://cmhq.pl/dzial-2.html)
+---- Dział: Patche, dema, inne pliki (http://cmhq.pl/dzial-7.html)
+---- Wątek: CM Engine 4 (/watek-124.html)



CM Engine 4 - McAuliffe - 25-12-2016

Od wczoraj jest dostępne na BFC uaktualnienie Combatów CMBN CMFI CMRT CMFB CMBS  do jak to podają wersji 4.0 silnika (ja jestem zdania że to teraz Combaty są w wersji 2.2). Taki prezencik gwiazdkowy zrobili (chyba sobie). Więcej informacji na stronie producenta. Ech jacyś (desperados) chętni do zakupów?


RE: CM Engine 4 - Bombardier - 25-12-2016

Prawie wszyscy już mamy ;-) Temat był już poruszany w innym wątku.


RE: CM Engine 4 - waclaw - 25-12-2016

oczekiwałem dużo więcej, a to co dali, to powinno być w zawartości zwykłego patcha.


RE: CM Engine 4 - mirekm - 25-12-2016

Zapowiedzi nie pokryły się z wersją końcową, miała być możliwość tworzenia konwoju z kilku pojazdów tzn jednemu wyznaczamy trasę, a reszta podąża za nim po wyznaczonych waypointach. Szkoda że tego nie udało im się zaaplikować podobno nie działało to dobrze i z tego zrezygnowali. Co do reszty można poczytać na stronach BF i nie wygląda to źle np piechota przy ścianie budynku obserwuje teren za każdego narożnika. Żeby zajęli odpowiednie pozycje to trochę trzeba poczekać tak z 2 min, rkm i ppanc w rogach i wygląda to całkiem dobrze.
Teraz drużyna już nie porusza się gęsiego jeden za drugim, są zachowane większe odległości między wojakami (kilka metrów ) i jest też inny szyk. Dwie przetrzebione drużyny można połączyć w jedną jak to działa jeszcze nie próbowałem. Dodano też rozkaz  "hull down" oraz że AI nie będzie się pchało na teren pod ostrzałem i trochę nowych rzeczy w edytorze.  Tak więc nie ma tego dużo ale zawsze coś. Czy warto za to płacić ?  Pozostawię bez odpowiedzi.


RE: CM Engine 4 - waclaw - 25-12-2016

(25-12-2016, 20:47)mirekm napisał(a): Zapowiedzi nie pokryły się z wersją końcową, miała być możliwość tworzenia konwoju z kilku pojazdów tzn jednemu wyznaczamy trasę, a reszta podąża za nim po wyznaczonych waypointach. Szkoda że tego nie udało im się zaaplikować podobno nie działało to dobrze i z tego zrezygnowali. Co do reszty można poczytać na stronach BF i nie wygląda to źle np piechota przy ścianie budynku obserwuje teren za każdego narożnika. Żeby zajęli odpowiednie pozycje to trochę trzeba poczekać tak z 2 min, rkm i ppanc w rogach i wygląda to całkiem dobrze.
Teraz drużyna już nie porusza się gęsiego jeden za drugim, są zachowane większe odległości między wojakami (kilka metrów ) i jest też inny szyk. Dwie przetrzebione drużyny można połączyć w jedną jak to działa jeszcze nie próbowałem. Dodano też rozkaz  "hull down" oraz że AI nie będzie się pchało na teren pod ostrzałem i trochę nowych rzeczy w edytorze.  Tak więc nie ma tego dużo ale zawsze coś. Czy warto za to płacić ?  Pozostawię bez odpowiedzi.

 powiedzonko jednego z ministrów doskonale tu pasuje "chuj dupa i kamieni............" gdyby to był zwykły patch, ok, jest jakiś postęp, ale w moim przypadku muszę wywalić 25 dolców żeby cieszyć się tymi kilkoma usprawnieniami w każdym "odcinku" z serii, chyba się z chu.... na łby pozamieniali.

a na stronie BF cyrk, ochy i achy na poziomie tego gościa :

https://www.youtube.com/watch?v=xos2MnVxe-c


RE: CM Engine 4 - patrykd - 26-12-2016

Powiem tak na razie za dużo nie pograłem ale co do tej pory spostrzegłem to faktycznie piechota porusza się teraz w większych odstępach. Dzięki temu podczas przebiegu po otwartym terenie pod ostrzałem moździerza nie zginął tylko jeden mój wojak. Nie mogę do końca opanować komendy hulldown może ktoś mi wytłumaczyć jak krowie na rowie jak ustawić czołg w tej pozycji względem konkretnego miejsca na mapie używając do tego cover arc i polecenia target bo taka jest możliwość tez.
Co do ustawiania się w rogach budynku to jest to niemal natychmiastowe a nie po dwóch minutach. Można wybrać kierunek wystawienia czujki ze wszystkich stron bądź tez tylko z jednej strony za pomocą komendy face. Ponoć silnik gry nie pozwala na umieszczenie czujki bezpośrednio na narożniku budynku tak by przylegał nasz wojak ale w instrukcji jest napisane ze skompensowania to dodając dodatkowe bonusy do ochrony ludzi w narożnikach.
Jutro się dowiem czy działa unikanie ognia arty przez czołgi bo zacząłem grać ale nie skończyłem dziś gry.
Mirek sorry ze tak rzadko teraz odsyłam pliki ale po nowym roku się to zmieni.


RE: CM Engine 4 - Marder - 26-12-2016

A możecie zrobić jakiś film jak to wygląda z tym poruszaniem się żołnierzy i obserwowaniem przy rogach budynków ? Napisali też że są nowe tracery.


RE: CM Engine 4 - Traun - 02-01-2017

Panowie bardzo Was szanuję,  spędziłem na bitwach z Wami niezapomniane chwile ...

ale w sprawie 4.0 powiem jedno..

Buuuchachachacha.......

Dymać to my nie nas ........


RE: CM Engine 4 - patrykd - 02-01-2017

Traun twoja krytyka nie wnosi nic konstruktywnego do tej dyskusji. Więc zamiast pisać bzdety w stylu gimbazy lepiej napisz co ci się nie podoba. Oczywiście rozumiem, że wypowiadasz się na temat czegoś czego nie masz, czyli standard jak na ciebie.


RE: CM Engine 4 - Traun - 02-01-2017

(02-01-2017, 11:04)patrykd napisał(a): Traun twoja krytyka nie wnosi nic konstruktywnego do tej dyskusji. Więc zamiast pisać bzdety w stylu gimbazy lepiej napisz co ci się nie podoba. Oczywiście rozumiem, że wypowiadasz się na temat czegoś czego nie masz, czyli standard jak na ciebie.

Oczywiście że nie mam, wydałem na combaty z 1000zł więc takie bzdety jak engine 4.0 to ktoś kto ma ich wszystkie gry powinien dostać za darmo jako prezent świąteczny....

Tak jak pisałem szanuję graczy w CM ale ja przez Battlefront dymać się już więcej nie dam....


RE: CM Engine 4 - Snols - 03-01-2017

Takie życie. Również uważam że 25$ za patch wnoszący stosunkowo niewiele do mechaniki to rozbój w biały dzień ale co poradzić. Można hejtować i mieć mniejszy dostęp do fanboyowych graczy albo nie kupować.

U mnie follow działa jakoś słabo, na hull down właśnie straciłem PzIV a z combine sqad skorzystałem raz i nic nie wnosi. 

Ja nie pochwalam polityki BF, szczególnie wobec lojalnych klientów którzy co jakiś czas kupują nowy tytuł i dodatki ale alternatywy nie ma. Dopóki ktoś nie stworzy jakiejś sensownej konkurencji musimy płacić a pensje Steva i fanbojów/najbardziej aktywnych na forum BF/betatesterów ktoś musi płacić bo zaczną robić w ichniejszej biedronce i zostaniemy z gołą pupą jeśli chodzi o nowe rzeczy. 

Jakby nie patrzeć potencjał "replayability" jest dość wysoki więc te ~100zł w przeliczaniu na inne używki (wóda, dziwki, koks, co kto lubi) ma całkiem niezły stosunek zwrotu, wiec zwieram poślady i płacę.


RE: CM Engine 4 - seba200 - 04-01-2017

(03-01-2017, 00:27)Snols napisał(a): Takie życie. Również uważam że 25$ za patch wnoszący stosunkowo niewiele do mechaniki to rozbój w biały dzień ale co poradzić. Można hejtować i mieć mniejszy dostęp do fanboyowych graczy albo nie kupować.

U mnie follow działa jakoś słabo, na hull down właśnie straciłem PzIV a z combine sqad skorzystałem raz i nic nie wnosi. 

Ja nie pochwalam polityki BF, szczególnie wobec lojalnych klientów którzy co jakiś czas kupują nowy tytuł i dodatki ale alternatywy nie ma. Dopóki ktoś nie stworzy jakiejś sensownej konkurencji musimy płacić a pensje Steva i fanbojów/najbardziej aktywnych na forum BF/betatesterów ktoś musi płacić bo zaczną robić w ichniejszej biedronce i zostaniemy z gołą pupą jeśli chodzi o nowe rzeczy. 

Jakby nie patrzeć potencjał "replayability" jest dość wysoki więc te ~100zł w przeliczaniu na inne używki (wóda, dziwki, koks, co kto lubi) ma całkiem niezły stosunek zwrotu, wiec zwieram poślady i płacę.

Możecie napisać co się zmieniło?, bo wg. Snoolsa niewiele - czyli co kolejna ściema czy jakiś postęp?
Traun odnośnie dymania jest tylko jeden sposób i ty wiesz jakiUśmiech


RE: CM Engine 4 - Traun - 04-01-2017

(04-01-2017, 15:08)seba200 napisał(a): Traun odnośnie dymania jest tylko jeden sposób i ty wiesz jakiUśmiech

Przecież napisałem że dymać to my nie nas Oczko .


RE: CM Engine 4 - mirekm - 04-01-2017

A co tu pisać wszystko na stronach BF, za dużo tego nie ma. 
Po tygodniu grania zaobserwowałem że zmieniło się zachowanie piechoty podczas walki:
 - pod ciężkim ostrzałem ( prędzej zabierają nogi za pas)
 - broń maszynowa celniej strzela
pomijam to szyk marszu i obsadzanie narożników budynku bo to opisane w info patcha i jest filmik.
Doszedł też rozkaz "hull down" dla pojazdów co daje całkiem nowe możliwości.
Jak ktoś gra sporadycznie to patch mu nie jest potrzebny, jak gra dużo to trudno się bez niego obyć.


RE: CM Engine 4 - Snols - 06-01-2017

(04-01-2017, 20:54)mirekm napisał(a): A co tu pisać wszystko na stronach BF, za dużo tego nie ma. 
Po tygodniu grania zaobserwowałem że zmieniło się zachowanie piechoty podczas walki:
 - pod ciężkim ostrzałem ( prędzej zabierają nogi za pas)
 - broń maszynowa celniej strzela
pomijam to szyk marszu i obsadzanie narożników budynku bo to opisane w info patcha i jest filmik.
Doszedł też rozkaz "hull down" dla pojazdów co daje całkiem nowe możliwości.
Jak ktoś gra sporadycznie to patch mu nie jest potrzebny, jak gra dużo to trudno się bez niego obyć.

Zgadzam się w 100%. Dla mnie największa zmiana in plus to to że piechota jakoś lepiej się rusza. W końcu grenadierzy nie padają rzędami od blasterów czerwonoarmijców (ale i tak na bliski dystans pepesza rządzi).


RE: CM Engine 4 - Marder - 06-01-2017

(04-01-2017, 20:54)mirekm napisał(a): A co tu pisać wszystko na stronach BF, za dużo tego nie ma. 
Po tygodniu grania zaobserwowałem że zmieniło się zachowanie piechoty podczas walki:
 - pod ciężkim ostrzałem ( prędzej zabierają nogi za pas)
 - broń maszynowa celniej strzela
pomijam to szyk marszu i obsadzanie narożników budynku bo to opisane w info patcha i jest filmik.

A gdzie jest ten filmik bo jakoś nic nie widziałem na YT w tym temacie ?


RE: CM Engine 4 - mirekm - 06-01-2017




zajmowanie pozycji przy ścianie trochę trwa, MG i ppanc w rogach budynku mają pierwszeństwo przy zajmowaniu pozycji.


RE: CM Engine 4 - Marder - 06-01-2017

Dzięki. Spoko tylko trochę to długo trwa moim zdaniem.


RE: CM Engine 4 - waclaw - 07-01-2017

długo to trwa, bo w combacie piechota po zakończeniu ruchu na otwartym terenie wchodzi w tryb leżenia i za często czołga się rozmieszczając się, (wyjątek stanowią np. zboża, tam połowa leży, reszta przyklękuje) normalnie na otwartym terenie, piechota nie ostrzelana, bez kontaktu z wrogiem powinna częściowo leżeć (kolesie z mg) część przyklękać, a już przemieszczać się na pozycję powinni na dwóch nogach


RE: CM Engine 4 - patrykd - 11-01-2017

Tutaj z kolei nowe zachowanie w postaci rozstawiania się w linię na szczycie zbocza

https://www.youtube.com/watch?v=523IwizhRrI

Tutaj pokazane nowy efekt tracerów i dymków z broni ręcznych

https://www.youtube.com/watch?v=L0Tb5ciN_wI


Generalnie zmiany w wielu aspektach poszły w dobrym kierunku. Szkoda tylko, że za te zmiany trzeba płacić. Jest wiele nowych zachowań piechoty. Fajne jest w końcu to, że chłopaki nie lecą na złamanie karku w lesie i po poniesieniu nawet lekkich strat od razu się zatrzymują próbują odpowiedzieć ogniem no i wycofać się.