CMHQ Combat Mission Forum

Pełna wersja: CM- Pytania
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8
Witajcie,

Po chyba dwóch latach przeprosiłem się z CMBN i mam pytania Uśmiech

1. Jak skutecznie przeprowadzać zwiad? 
Gram Kampanie Pz Lehr i tam pierwsza misja to rozpoznanie pozycji wroga. Jeszcze do tego nocna. Nic nie wykrywam do czasu, aż mój recon (pieszy) zbliży się zanadto do pozycji przeciwnika i zostaje natychmiast rozstrzelany. Jak mam wykryć te pozycje nie tracąc całego rozpoznania...
2. Jak w ogóle walczyć w nocy? Czołgi przeciwnika strzelają do moich, a ja nawet ich nie widzę. W pobliżu mam swoją piechotę, ale to nie pomaga.
3. Ściągnąłem sobie mod dźwiękowy z Szeregowca Ryana, nie ma żadnego readme, a ja ni cholery nie pamiętam jak się to montowało. Z tego co kojarzę, jakoś specyficznie się te mody do CM instalowało.

Mam CMBN 2.12
Z góry dziękuję.
Mogłeś to wrzucić, do poradników, dzięki temu, każdy mógłby z tego skorzystać Duży uśmiech tutaj niby też, ale tam by było ogólnie Uśmiech
1. To już sztuka sama w sobie. Tak to już, że bycie w zwiadzie raczej nie jest najlepszą możliwą fuchą w wojsku. Po pierwsze maksymalnie podziel swoje oddziały i trzymaj je w lekkim rozproszeniu. Przodem wyślij zwłaszcza oddział, najlepiej z SMG i przemieszczaj się najlepiej małymi skokami(jeżeli już spodziewasz się wroga) od osłony do osłony. Niech ten odział straceńców będzie też cały czas osłaniany z tyłu, gdy dostanie się pod ogień reszta jednostki otworzy(teoretycznie) ogień i być może uratuje zwiadowcom życie Język Nalepiej rozstawić jakąś broń maszynową która będzie miała w polu rażenia możliwe pozycje wroga, to już samemu trzeba ocenić gdzie oni mogą się chować. Warto też żęby obszar gdzie może być wróg był pod obserwacją ludków z lornetkami. Zawsze to coś tam daje. No i ważne jest też, żeby nie odkrywać od razu wszystkich swoich sił. Najlepiej wchodzić w kontakt z wrogiem jak najmniejszym elementem, ale jednocześnie cały czas się osłaniać i przyduszać wroga. Można też przeprowadzić takie rozpoznanie ogniem czyli po prostu ostrzelać na ślepo miejsca gdzie może się znajdować przeciwnik w nadziei, że popełni błąd i odpowie ogniem albo ktoś się przestraszy i opuści kryjówkę

2. Spotting w tej grze to jakaś masakra i lepiej się do tego przyzwyczaj Język A w nocy to już w ogóle jaja są jak berety xd
Żeby skutecznie coś rozpoznać to należy być cierpliwym, wysłać część drużyny(scout) i niech kilka minut stoją obrserwują teren to napewno coś wypatrzą. Nie ma tak że poprzez  przechodzenie przy żywopłocie zobaczymy co jest po drugiej stronie. Należy zatrzymać się dać kierunek obserwacji i niech się gapią co jest za żywopłotem.
 Pojazd w ruchu jest zawsze lepej widoczny niż ten co stoi ukryty, a szczególnie jak zacznie prowadzic ogień. To sam dotyczy się piechoty.
A spottingu to było już dużo pisane, działa jak działa  z moich doświadczeń wynika że nie jest tak źle. Zdarzają się dziwne przypadki ale jest to bardzo sporadycznie. W nocy to fakt jest róźnie można nawet przejść przez przeciwnika i go nie zauważyć zależy jak jest ciemno. Zawsze należy pamiętać że to co my uznajemy że jednostka powinna widzieć to tego wcale nie musi od razu zobaczyć. Bo na spotting wpływa kilka elementów jak: doświadczenie jednostki, morale, teren który obserwujemy, pogoda, długość obserwacji i miejcse z którego prowadzimy obserwację.
Na walki w nocy moja rada to chodzić tylko na hunt, często się zatrzymywać, i jak jest możliwie ostrzelać każdy kontakt głosowy.
Mody w CMBN instaluje się tak w folderze data zakładasz katalog o nazwie Z i tam kopiujesz mody.
Zgadzam się w całej rozciągłości. Należy przede wszystkim być cierpliwym - no bo co taka czujka jest w stanie zobaczyć/usłyszeć przez minutę? Zwiadowcy/spotterzy koniecznie musza mieć lornetki aby byli maksymalnie skuteczni. Dobrze w tej roli spełniają się oddziały zastępców dowódców kompanii (często mają na stanie po dwie lornetki i radio). Po paczu 3.0 poprawiło się z ukrywaniem dział AT i już można walić na dystansie z jakiegoś lasu czy krzaka i minie kilka tur zanim wróg rozpozna stanowisko (aczkolwiek spoting nadal ma rożne zaskakujące fuckupy, z tym że to działa w obie strony. Mój IS-2 ostatnio dostrzegł i zniszczył halftracka w środku zagajnika, zasłoniętego drugim zagajnikiem (IS-2->pole->las->pole->las z ht) z odległości 600m)
Ale na takie zabawy często nie ma czasu. Tak czy inaczej będzie sytuacja, że po prostu trzeba będzie kogoś wysłać z rozkazem - idźcie tam i zobaczcie skąd do was strzelają hehe Uśmiech
Jak do was zaczną strzelać to już jest za późno
Dzięki chłopaki. 
Mam jeszcze pytanie odnośnie instalowania tych modów.. Mam folder z nowymi dzwiękami ze spakowanym wewnątrz plikiem. Do katalogu "z" mam wkleić cały folder z zawartością, czy wyciągnąć tą spakowaną część i tylko to wkleić do "z"?

Czy ten płatny pacz 3.0 opłaca się dokupić, czy raczej dać sobie spokój?
Co to za plik i jak jest spakowany ? Gra czyta mody w formie pliku .bmp oraz .wav lub w swoim formacie brz.
Co do wersji 3.0 to pod tą wersję jest ostatni patch 3.11. Wersja 3.0 wprowadza nakleji trafienia pojazdów, oplot strzela do samolotów reszt nie pamiętam. Wprowadziła też zmiany w edytorze  ( dodaje wyzwalacze), oraz poprawiła wydajność gry. Czy to masz nabyć to zależy z kim chcesz grać. Jednak dla wersji 3.0 należy pobrać nowy instalator gry który ma ponad 9GB( tam jest wszystko i aktywujesz tylko to co posiadasz).
Dobra, mod już działa. Gram singla na razie. Widzę że Pantery w plutonie wymiatają. Przy okazji zauważyłem że coś za szybko obracają wieże. Normalnie jak t-80.. Jednostki mają też problem z przekraczaniem mostów. Świrują, kręcą się przed i za mostem zamiast normalnie przejechać.
Trudno odnieść się do starej wersji 2.12 jak gram na 3.11, jak się czołgi kręcą na moście i nie mogą go pokonać to może ten most jest za mały. Jeżeli rozkaz ruchu wypada przez teren który jednostka nie może pokonać, zarośla, bocage, gruz na drodze itp to wtedy zaczyna się dziwnie zachowywać.
Kupił bym nowego Combata ale nie wiem którego. Normandia, Włochy, Rosja, co lepiej wziąć ?
Kup raczej Normandię. Znajdziesz więcej przeciwników bo chyba każdy kto był tym tytułem zainteresowany kupił ją jako, że była pierwsza. Pozostałe tytuły na własne ryzyku Język
tyle że normandia bardzo rozbudowana w dodatki, a np: italia lub rosja nie. Więc znacznie taniej można kupić.
Tych dodatków nie musisz kupować i tak będziesz mógł z kimś zagrać kto je ma, tyle tylko, że będziecie ograniczeni do tych samych map i jednostek, które macie wspólne, chyba Język

Potrzebujesz tylko te zasrane płatne patche. Cholera, tak swoją drogą chyba kiedyś w przypływie złości wykasowałem instalki cma. Można to jakoś odzyskać??

Wygląda, że linki są wciąż ważne. Tyle dobrego, chociaż i tak pewnie nie znajdę nikogo do gry bo zatrzymłem sie na patchu 2.12 czy co tam wtedy było
Ale ktoś gra w Italia bądź w Rosje ?
Ja mam wszystkie, z kompem głównie gram BN i FI a z człowiekami w RT. Wielkie bitwy są rozgrywane na froncie wschodnim i to chyba przeważa szalę.
Jak już chcesz oszczędzać i mieć najbardziej dopracowany produkt to kupuj CMRT. Żeby pograć z kimś w CMBN lub CMFI to  trzeba by do nich dokupić płatny patch 3.0 nie mówiąc już o dodatkach.
 I jeszcze jedno w CMRT piechota może jechać na czołgach, są miotacze ognia. I na tym forum napewno znajdziesz przeciwnika do CMRT bo w to głównie gramy, obecnie dwie WB.
Dzięki. Postaram się na dniach nabyć droga kupna front wschodni.
Ja bym poczekał na Final Blitzkrieg. Masz wszystkie pierdółki które wyszły czyli ślady po pociskach, piechota na czołgach a do tego pogodę zarówno zimową jak i zwykłą.
Co to tez final blitzkrieg, jakiś pacz ?
Nie, to najnowsza część CM. Powinna lada moment wyjść.

http://battlefront.com
CMFB  to najnowsza część ma wyjść lada moment ( u nich to może być i kilka tygodni), funkcje takie jak w CMRT tylko śnieg jest dodany, a teren walk to Ardeny. Pytanie tylko kto jeszcze na tym forum to nabędzie.
Ja pewnie nabędę. Choć raczej dla scenariuszy... Czytam własnie "Ardeny" Beevora dla wczucia się w klimat ;-)
Ja chyba też kupię, a teraz czytam historię dywizji HJ
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8